Herreminje, november, vad hände?

Den första januari började allt. Herreminje. Om 2011 och livets mot- och medgångar. Vi – jag, GTG och Fröken – var flitiga till en början. Varje dag skrevs det. Vi rekryterade jokern Puman. Det rasades till höger och vänster. Vi tillbringade en kväll runt GTG’s köksbord med vin och 90talshits. Eller om det var öl. Sen flydde jag landet en stund och återvände till nya insikter och…insikter. Jag var trött och somnade på soffan varje kväll. GTG och Fröken höll igång. Puman tittade in ibland. Jag återvände.
I maj missade vi för första gången en dag. Sen hände det allt oftare. Nu är det november och det går ibland flera dagar utan att vi gör väsen av oss.
När hösten kom förändrade vi våra liv på olika sätt. Fröken satte sig i skolbänken. GTG blev inneboende hos Fröken och började trappa ner på sociala medier. Gjorde sig rentav av med sin iphone. Själv blev jag förälder till Mini-Ragnhild. Och Puman, ja vad hände med Puman egentligen? Ingen som vet.
Nu när det är en och en halv månad kvar av 2011 kan jag konstatera en sak som 2011 var: året då vi successivt slutade blogga.
Årskrönika? Nja, vad säger ni andra om det? Låt oss skåla i vin istället. Än är året inte till ända, låt oss skaka på våra ändor. Låt oss rasa och intrigera. Låt oss hetsa och infiltrera.

Väl mött!

/Ragnhild

Kommentera

