Fortfarande halvvägs till Norrland

På facebook ligger en video. Jag ser glad ut, berusad, men glad. Jag låter det gå förbi. Låtsas som om jag inte ser det och att det klär mig.

Jag är på väg till höger. Ja, det sägs att om du bara tar höger hela tiden så kommer du komma fram till studentlägenheterna som ligger väster om stan.

När jag är lite vilse ringer Jonathan och han vägleder mig skrattande till Ica där vi ska mötas upp. På en parkering på Sally Hillvägen åker ett par ungdomar runt på en permobil och tjoar. Det är det mest spännande som händer ikväll. Om man inte räknar det att varje steg jag tar är avgörande om jag kommer göra en klassisk isfläcksvurpa eller inte.

I köket hjälper alla sju nyfunna vänner till med middagen. Gårdagens fyllor ventileras och gårdagens fyllor raljeras. Jag sitter ganska tyst på en stol. De vet vad de ska göra och jag vet inte min roll än. De tar på varandra hela tiden. Det var snart två veckor sen jag fick en kram så jag är lite avundsjuk.
Jag säger inte så mycket, men hänger kvar. Är glad för sällskap och glad för att jag är välkommen.

Vi bäddar snart på golvet och förbereder oss för en sen kväll med film. De tycker nog att jag har satt mig på utkanten av allt där det händer, men de ser nog inte att jag medvetet låter mitt smalben vidröra en rygg.

/Fröken B

3 responses to “Fortfarande halvvägs till Norrland

  1. Det låter ändå lite fint – även om halvvägs till Norrland låter både långt borta och kallt… speciellt utan kramar!

  2. Du skriver jättefint 🙂 Känner värmen igenom orden. Ha en fin fredagskväll!

Kommentera

